آهنگ آهنگ .

آهنگ

موسيقي حماسي بلوچستان

نقش بارز موسيقي بلوچستان در رونق گردشگري 

برگزاري جشنواره ها اصولا اتفاق خوشايندي است زيرا در فرهنگ موسيقيايي يك قوم تاثير بسزايي دارد جشنواره ها مي توانند عامل توسعه تحقيقات هم باشند، اما مهم در جشنواره هاي ويژه جشنواره هاي بين المللي است كه به معناي انتخاب داوران و شركت ها است. ارائه‌كنندگان و جشنواره كاملاً حرفه‌اي و بدون هيچ گونه مافيايي صورت مي‌گيرد و از استانداردهاي جهاني مي‌توان مطمئن بود كه به اين استاندارد زمان مي‌رسيد اما كاملاً قابل اجرا با ممارست و همدلي هنردوستان و هنرمندان است.

وضعيت بد معيشتي موزيسين هاي سيستان و بلوچستان

از نوازندگان موسيقي بلوچي مي گويد : هنرمندان اين منطقه براي تامين امرار معاش خود به اجرا در مراسم هاي اجرا كننده مي پردازند به طوري كه اين هنرمندان از بيماري هاي زيادي به عروس نوازندگي رنج مي برند و هيچ بيمه اي هم به آنها تعلق نمي گيرد. بگيرد.

وي خاطر نشان كرد: تعداد زيادي از اساتيد مشهور اين منطقه پابه سن گذاشته و تعداد شاگردان شان اندك است و طبيعتا هنرمندان در فقر مطلق نسبت به برندهاي ضعيف نسبت به سرم موسيقي نيز كاهش پيدا كرده اند.

وي افزود: درباره آموزش و ترويج موسيقي اين منطقه سازمان هاي وابسته همه جانبه از هنرمندان نمي كنند.  

وي بابيان كه در بسياري از موسيقي هاي اروپايي به بلوغ رسيده است، خاطر نشان كرد: نوازندگان اين منطقه در بسياري از جشنواره هاي بين المللي شركت كرده اند و بسياري از اين موسيقي دان ها دكتراي افتخاري از مردم اروپايي دارند به عنوان مثال «شير محمد» اسپنداز» نوازنده «دونلي» كه داراي دكتراي افتخاري از كشور فرانسه است در حال حاضر در وضعيت بد معيشتي به سر مي برد و انگشتانش ديگر قدرت نواختن ندارد.

 

استاد «اسپندار»، نوازنده «دونلي» پيشنهاد حمايت «ژاك شيراك»، رئيس جمهور وقت فرانسه را ردكرد

 

استاد «اسپندار»، نوازنده «دونلي» پيشنهاد «ژاك شيراك»، رئيس جمهور وقت فرانسه را مبني بر اينكه اگر در اروپا اين هنر را ترويج دهد از وي به عالي تقدير و حمايت مي شود را رد كرده و در پاسخ به «شيراك» است. » گفته يك وجب خاك بلوچستان را با فرانسه عوض نخواهد كرد. 

 

در مجموع آن چيزي كه واضح است اين موسيقي سيستان و بلوچستان است كه بخشي از هويت فرهنگي اين منطقه است از پتانسل هايي كه به فرد قابل توجهي است كه مي تواند به دليل بي توجهي به آموزش اين هنر در معرض فراموشي است زيرا بسياري از اساتيد برجسته هستند. اين هنر در دوران سالخوردگي به سر مي برند و بي توجهي به ترويج اين خطر بزرگ براي موسيقي بومي اين منطقه است و به طور قطع توجه به موسيقي اين منطقه است كه تداعي فرهنگ غني اين خطه باعث تقويت هويت فرهنگي و افزايش اعتماد به نفس مي شود. و روحيه محلي براي مردمان اين خطه از كشور مي شود.


برچسب: آهنگ جديد حماسي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۴:۵۷ توسط:Admin موضوع: نظرات (0)

نقش موسيقي در گردشگري

موسيقي و جديدترين آهنگ حماسي  و گردشگري در كنار هم مي تواند نقش مهمي در افزايش نشاط و شادي داشته باشد و همچنين توسعه اقتصادي منطقه را نمي توان از اين رو به كارگيري اين قابليت ها در باغ هاي گردشگري موسيقي سيستان و بلوچستان نقش مهمي در احياء موسيقي اين منطقه به همان اندازه كه موسيقي دارد. و گردشگري در كنار هم مي تواند نقش مهمي در افزايش نشاط و شادي و همچنين توسعه اقتصادي منطقه داشته باشد.

 صنعت صنعت گردشگري در سراسر دنيا موتور محركي براي پويايي و رشد همه جانبه در تمام سطوح اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي است به طوري كه گردشگري يكي از پربازده ترين فعاليت هاي اقتصادي است و به باور اولين دليل توسعه صنعت گردشگري رونق اقتصادي آن است. از سويي ممكن است نقش فرهنگي و اجتماعي اين را نيز ناديده گرفت.

از سويي ديگر فرهنگ، منبع مهم و حياتي براي توسعه گردشگري است و همچنين عاملي در افزايش روابط و افزايش سطح احترام بين گردشگران و جامعه ميزبان است، به طوري كه گردشگري نقش مهمي در ارتقاي فرهنگي هر جامعه و «گردش موسيقي» يكي از انواع دارد. گردشگري است كه در حوزه گردشگري فرهنگي جاي دارد به طوري كه اين نوع از گردشگري نقش بسزايي در حفظ و پويايي موسيقي محلي سيستان بلوچستان دارد، از سويي باتوجه به قدمت و اصالت كه اين خطه از كشور، موسيقي هاي متنوع، بكر و دست نخورده است، پرورش هنرمندان يگانه و بي‌نظير از قابليت‌هاي موسيقي آن به گونه‌اي است كه پيوند گردشگري و موسيقي مي‌تواند نقش مهمي در احياء و سرزندگي موسيقي سيستان و بلوچستان ايفا كند و نيز عاملي براي توسعه فرهنگي و افزايش درآمدزايي براي اين منطقه كم باشد. .


برچسب: آهنگ حماسي ايران،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۳:۱۰ توسط:Admin موضوع: نظرات (0)